Wymagane dokumenty potrzebne do rozpatrzenia sprawy
|
Wniosek o uzgodnienie projektu uchwały rady gminy w sprawie ustanowienia/zniesienia użytku ekologicznego. W przypadku ustanowienia użytku ekologicznego projekt uchwały zawierający w szczególności: - rodzaj użytku ekologicznego: naturalny zbiornik wodny, śródpolne oczko wodne, kępa drzew, kępa krzewów, bagno, torfowisko, wydma, płat nieużytkowanej roślinności, starorzecze, wychodnia skalna, skarpa, kamieniec, siedlisko przyrodnicze, stanowisko rzadkiego lub chronionego gatunku rośliny/zwierzęcia/grzyba, ostoja rośliny/ zwierzęcia/ grzyba, miejsce rozmnażania lub sezonowego przebywania rośliny/ zwierzęcia/grzyba; - położenie: szczegółowy opis lokalizacji (powiat, gmina, miejscowość, nadleśnictwo, leśnictwo, obręb, oddział/pododdział, działka (-i) ewidencyjna (-e) wraz z powierzchnią każdej działki z osobna wg stanu geodezyjnego na dzień, powierzchnia całkowita) wraz z załącznikiem mapowym (mapa ewidencyjna) z naniesioną lokalizacją użytku ekologicznego; - opis przyrodniczy oraz informacje dodatkowe na temat użytku ekologicznego; - szczególne cele ochrony; - ustalenia dotyczące ochrony czynnej użytku ekologicznego; - zakazy właściwe dla obiektu wybrane spośród zakazów wymienionych w art. 45 ust. 1 ustawy o ochronie przyrody; - nawę sprawującego nadzór; - uzasadnienie, ocenę skutków regulacji.
Dokumentacja umożliwiająca ocenę zasadności wniosku o ustanowienie ochronności: - ocena przyrodnicza użytku ekologicznego z uwzględnieniem oceny w zakresie dopuszczenia działań mających na celu utrzymanie właściwego stanu ekosystemów i składników przyrody z zachowaniem przepisów odrębnych i stosownie do przedmiotu ochrony (należy podać wykonawcę oraz termin wykonania dokumentacji), - ocena zagrożeń dla użytku ekologicznego (należy podać wykonawcę oraz termin wykonania dokumentacji), - dokumentacja fotograficzna użytku ekologicznego (czytelne zdjęcia kolorowe ze wskazaniem terminu wykonania - opcjonalnie zapisane na płycie CD/DVD); - uzasadnienie merytoryczne wyboru zakazów z katalogu zakazów określonych w ww. art. 45 ust. 1.
W przypadku zniesienia użytku ekologicznego projekt uchwały zawierający w szczególności: - wskazanie obowiązującego aktu prawa miejscowego dla likwidowanego użytku ekologicznego, - uzasadnienie, - w przypadku gdy użytek ekologiczny został ustanowiony uchwałą rady gminy/miasta - wskazanie zakresu zmian w obowiązującym akcie prawa miejscowego, w szczególności wskazanie nowego brzmienia dotyczącego rodzaju, nazwy, opisu obiektu pozostającego pod ochroną; - w przypadku gdy użytek ekologiczny został ustanowiony rozporządzeniem wojewody - wydanie uchwały rady gminy/miasta - wskazanie nowego brzmienia dotyczącego rodzaju, nazwy, opisu obiektu pozostającego pod ochroną z jednoczesnym wskazaniem uchylenia rozporządzenia ustanawiającego przedmiotowy użytek ekologiczny; - ponadto należy dołączyć załącznik mapowy (mapa ewidencyjna) z naniesioną lokalizacją części użytku pozostającego pod ochroną.
Dokumentacja umożliwiająca ocenę zasadności wniosku o zniesienie ochrony: - ocena utraty wartości przyrodniczych, ze względu na które ustanowiono użytek ekologiczny, - dokumentacja poświadczająca konieczność realizacji inwestycji celu publicznego lub zapewnienia bezpieczeństwa powszechnego (należy podać wykonawcę i termin wykonania dokumentacji):
» ocena przyrodnicza użytku ekologicznego z uwzględnieniem oceny w zakresie działań mających na celu przywrócenie właściwego stanu ekosystemów i składników przyrody z zachowaniem przepisów odrębnych i stosownie do przedmiotu ochrony,
» ocena zagrożeń (negatywnych zjawisk powodujących zanikanie przedmiotu ochrony) dla użytku ekologicznego,
- dokumentacja fotograficzna zespołu przyrodniczo-krajobrazowego projektowanego do wyłączenia spod ochrony (czytelne zdjęcia kolorowe ze wskazaniem terminu wykonania - opcjonalnie zapisane na płycie CD/DVD). |