Wniosek o uzgodnienie warunków przeprowadzenia działań naprawczych w odniesieniu do szkód w gatunkach chronionych lub chronionych siedliskach przyrodniczych lub w wodach
Wymagania formalne dotyczące wniosku | |
Wydział Zapobiegania i Naprawy Szkód w Środowisku oraz Informacji o Środowisku i Zarządzania Środowiskiem | |
Zadanie | Wniosek o uzgodnienie warunków przeprowadzenia działań naprawczych w odniesieniu do szkód w gatunkach chronionych lub chronionych siedliskach przyrodniczych lub w wodach |
Podstawa prawna | Ustawa z dnia 13 kwietnia 2007 r. o zapobieganiu szkodom w środowisku i ich naprawie. |
Wymagane dokumenty potrzebne do rozpatrzenia sprawy |
Wniosek o uzgodnienie warunków przeprowadzenia działań naprawczych w odniesieniu do szkód w gatunkach chronionych lub chronionych siedliskach przyrodniczych lub w wodach zawiera informacje dotyczące: |
Forma i termin załatwienia sprawy |
Decyzja Stosownie do art. 35 Kodeksu postępowania administracyjnego sprawy, które mogą być rozpatrzone w oparciu o dowody przedstawione przez stronę lub w oparciu o fakty i dowody powszechnie znane albo znane z organowi urzędu, bądź możliwe do ustalenia na podstawie danych, którymi organ rozporządza – rozpatrywane są niezwłocznie. Natomiast sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego załatwiane są nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia otrzymania wniosku. Zgodnie z art. 37 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego stronie służy prawo do wniesienia ponaglenia, jeżeli: nie załatwiono sprawy w terminie określonym w art. 35 lub przepisach szczególnych ani w terminie wskazanym zgodnie z art. 36 § 1 (bezczynność); postępowanie jest prowadzone dłużej niż jest to niezbędne do załatwienia sprawy (przewlekłość). Ponaglenie, zawierające uzasadnienie, wnosi się do organu wyższego stopnia (Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska) za pośrednictwem organu prowadzącego postępowanie. |
Miejsce złożenia dokumentów | Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Olsztynie ul. Dworcowa 60 10-437 Olsztyn tel.: 89 53-72-100, fax: 89 52-70-423 e-mail: sekretariat.olsztyn@rdos.gov.pl |
Opłata | 10 zł Tytuł wpłaty: ,,Opłata skarbowa za wydanie decyzji uzgadniającej warunki przeprowadzenia działań naprawczych”. |
Tryb odwoławczy |
Od decyzji przysługuje odwołanie do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w terminie 14 dni od daty jej otrzymania za pośrednictwem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Olsztynie. |
Uwagi / inne informacji | Brak |
Wnioski do pobrania | Wniosek |