Nr ogłoszenia |
50969 |
Data ukazania się ogłoszenia |
13 lipca 2019 r. |
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Olsztynie poszukuje kandydatów na stanowisko specjalisty do spraw ochrony ekosystemów wodnych w Wydziale Ochrony Przyrody i Obszarów Natura 2000.
|
Wymiar |
Wymiar etatu: 1 Liczba stanowisk pracy: 1 |
Adres |
ul. Dworcowa 60 10-437 Olsztyn |
Miejsce wykonywania pracy |
Olsztyn |
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy |
- Prowadzenie postępowań w sprawie wydawania decyzji ustalających warunki prowadzenia robót dla inwestycji zmieniających stosunki wodne na terenach o szczególnych walorach przyrodniczych w trybie art. 118 ustawy o ochronie przyrody w celu ochrony walorów tych obszarów.
- Przygotowywanie sprzeciwów do zgłoszeń prac, o których mowa w art. 118 ust. 1, oraz decyzji o warunkach prowadzenia działań w trybie art. 118a i 118b ustawy o ochronie przyrody w celu ochrony walorów obszarów objętych ochroną prawną.
- Prowadzenie spraw dotyczących oceny oddziaływania na obszary Natura 2000 przedsięwzięć, w szczególności związanych z ekosystemami wodnymi, zmianą stosunków wodnych, budową budowli hydrotechnicznych oraz eksploatacją surowców mineralnych.
- Przygotowywanie opinii – jako stanowisko Wydziału – w ramach procedury oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko przyrodnicze i / lub obszary Natura 2000, w celu ochrony ekosystemów wodnych oraz obszarów Natura 2000 i ich przedmiotów ochrony.
- Przygotowywanie zezwoleń na czynności zabronione w rezerwatach przyrody oraz przygotowywanie projektów rocznych zadań ochronnych – w zakresie gospodarki rybackiej, turystyki wodnej, małej retencji, budownictwa wodnego i innych działań oddziałujących na ekosystemy wodne, w celu zapewnienia właściwej ochrony rezerwatów przyrody oraz realizacji celów ich ochrony.
- Współuczestnictwo w opracowywaniu projektów planów zadań ochronnych dla obszarów Natura 2000, w tym weryfikacja dokumentacji projektów planów i projektów zarządzeń ustanawiających te plany pod kątem ochrony ekosystemów wodnych tych obszarów.
- Wdrażanie postanowienia Ramowej Dyrektywy Wodnej w celu właściwej realizacji zadań stawianych przed jednostką administracji rządowej.
|
Warunki pracy |
Siedziba jednostki usytuowana jest na trzech kondygnacjach, w tym tylko jedna (parter) dostosowana jest do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo. Obiekt posiada podjazd dla wózków inwalidzkich, w bocznej części budynku, umożliwiający wjazd na parter. Także na tej kondygnacji znajduje się toaleta, przystosowana dla potrzeb osób niepełnosprawnych. W pozostałej części budynku istnieją bariery architektoniczne w postaci braku windy, wąskich ciągów komunikacyjnych oraz odpowiednio dostosowanych toalet dla osób niepełnosprawnych.Stanowisko pracy administracyjno-biurowe, praca przy komputerze powyżej 4 godzin na dobę, obsługa urządzeń biurowych. Wyjazdy służbowe związane z pracą w terenie. |
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy |
wymagania niezbędne:
- Wykształcenie: wyższe profilowane na kierunku rybactwo
- Doświadczenie zawodowe: co najmniej 6 miesięcy w obszarze ochrony środowiska
- Prawo jazdy kat. B
- Znajomość przepisów z zakresu ochrony przyrody, prawa wodnego
- Znajomość ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko, ustawy o planowania i zagospodarowaniu przestrzennym
- Znajomość Kodeksu Postępowania Administracyjnego
- Znajomość ustawy o służbie cywilnej
- Znajomość form ochrony przyrody, ogólna wiedza przyrodnicza, w tym umiejętność rozpoznawania gatunków podlegających ochronie i ich siedlisk
- Komunikatywność, umiejętność pracy w zespole i organizacji pracy
- Umiejętność analitycznego myślenia
- Umiejętność obsługi komputera i urządzeń biurowych
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe:
- staż pracy: co najmniej 6 miesięcy w administracji publicznej
- Wiedza z zakresu hydrologii, hydrobiologii, limnologii oraz ochrony wód i gospodarki wodnej
- Znajomość ustaw: o rybactwie śródlądowym, o żegludze śródlądowej
- Łatwość w komunikacji, umiejętność pracy trudnych warunkach terenowych oraz działania w sytuacjach stresowych
- Umiejętność pracy z systemami GIS
|
Wymagane dokumenty i oświadczenia |
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego /stażu pracy
- Kserokopia prawa jazdy kat. B
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
|
Inne dokumenty i oświadczenia |
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego/stażu pracy
|
Termin składania dokumentów |
26 lipca 2019 r. |
Miejsce składania dokumentów |
Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Olsztynie ul. Dworcowa 60 (parter, pok. nr 2) 10-437 Olsztyn
Decyduje data: stempla pocztowego/osobistego dostarczenia oferty do urzędu. |
Inne informacje |
Dane osobowe - klauzula informacyjna
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
- Administrator danych i kontakt do niego: Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Olsztynie, ul. Dworcowa 60,10-437 Olsztyn, tel. 89 537 21 00, sekretariat.olsztyn@rdos.gov.pl
- Kontakt do inspektora ochrony danych: iod.olsztyn@rdos.gov.pl
- Cel przetwarzania danych:przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru
- Informacje o odbiorcach danych: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
- Okres przechowywania danych:czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji
- Uprawnienia:
1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii; 2. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych; 3. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych; 4. prawo do usunięcia danych osobowych - żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej; 5. prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
- Podstawa prawna przetwarzania danych:
1. art. 6 ust. 1 lit. b RODO; 2. art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO; 3. art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
- Informacje o wymogu podania danych:Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, miejsce zamieszkania, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia do służby cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.
Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie. Jeżeli dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 2 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
- Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane
Inne informacje W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie,w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
Uprzejmie informujemy kandydatów, że warunkiem spełnienia wymagań formalnych jest nadesłanie w terminie wszystkich wymaganych dokumentów.
Własnoręcznie podpisane oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym w Biuletynie Informacji Publicznej RDOŚ w Olsztynie: http://bip.olsztyn.rdos.gov.pl/wzory-oswiadczen
Kandydaci zakwalifikowani do kolejnego etapu naboru zostaną poinformowani telefonicznie i drogą elektroniczną o terminie jego przeprowadzenia.
Oferty nie zakwalifikowane zostaną komisyjnie zniszczone po upływie 3 miesięcy od daty zakończenia rekrutacji. Po wyznaczonym terminie oferty można również odbierać osobiście.
Z Regulaminem naboru na wolne stanowiska pracy w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Olsztynie można zapoznać się na naszej stronie BIP.
Prosimy o przesyłanie dokumentów z dopiskiem „Nabór na stanowisko specjalisty ds. ochrony ekosystemów wodnych".
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. (89) 53-72-114.
|